ahoj chlapci... skúsim sa aj ja pochváliť svojou prvou viackolesovou potvorou....
a keďže som nejak eśte nepochytil ako sem dávať fotky, dávam odkaz na RC portál, kde dávam celý priebeh stavby aj s fotkami a celým vývojom....
takže aspoň úvod....
ako som spomínal, po rozhodnutí že prvá trojnápravovaka bude klasika som začal čítal a sledovať iné stavby viacnápravoviek a som sa so sebou dohodol na nasledovných bodoch:
- chcem jazdiť túto sezónu, tak na stavbu plechovej budky nemám čas... treba zohnať inú, ale peknú... nie fuknutý lexan
- auto má síce vyzerať čo najvernejšie, ale musí mať dostatočnú priechodnosť terénom aj na náročné expedičky či prípadné trial sekcie aj keď s obmedzením kvôli dĺžke... takže pri podvozku bude mať prednosť funkčnosť, pričom budem brat ohľad aj na vzhľad... takže ak bude aj iný ako origo stavba, nesmie vyzerať neprirodzene....
- určite chcem dvojmontáže vzadu ... aj keď bude problém s nápravami alebo šírkou auta.... treba domyslieť
- chcem to na kvalitných gumách - to pri dvoch nápravách vzadu a dvojmontážach znamená pri zavretých diferákoch extrémny "koľajnicový" efekt... bude problém zatáčať - treba doriesiť
- brzda musí fungovať aj na extrém strmých sekciách tak, ako som zvyknutý z trialu... váhu čakám okolo 7kg v základe... treba doriešiť
- o nadstabe nie som rozhodnutý.... takźe v prvom kole riešim komplet pojazdný podvozok na ktorý bude možné doplniť rôzne nadstavby....
- chcem to stavať čo najviac sám... to znamená profily, plechy, samozrejme nápravy a prevodovky z dielcov a komponentov dostupných na nete... isto nie modifikácia stavebnice....
takže týmto mám zhruba definované zadanie...
https://www.rcportal.sk/praga-v3s-am9331-1#komentare