chlapci, cez víkend by sme sa mali stretnút na Prednej hore, a tak by som nahodil eśte jednu myślienku....
ako tu Tomáš alebo Murgi nadhodil, od počiatku sa bavime o expedičnom triale, nie o špeciálnom.... preto sú autá aj podĺa toho obmedzené ( žiadne riadené zadné nápravy, samotstatné náhony, speciálne podvozky) .... a s tým sme si myslím vśetci za jedno...
a teraz otázka... pokiaľ sa bavíme o expedičnom..... bežnou výbavou expedičákov (ok, nesmejte sa mi, nemám žiadny ) sú ťažné lano, nájazdové plechy, naviják.... nebolo by dobré tieto povoliť pri triale? dali by sa stavať ťažšie trate ktoré by boli takto prejazdné.... napr. umožnenie plechov by pomohlo autám s menšími kolesami.... samozrejme, rozmer plechov by mal byť daný, aby to zas neboli mosty.... ako som pozeral po okolí, pohybujú sa medzi 120 a 140mm...
podĺa mňa plechy a ťažné lano by mohli byť zadarmo.... nie je to extra pomoc, len trochu eliminuje veľkosť kolies auta alebo previsy...
naviják by bol za body.... pričom by to malo byť menej ako dotyk bránky, aby malo zmysel zabojovať o čistý prejazd .... Použitie by bolo na zvážení pretekára...každý úväz by bol jedným použitím.... pevný bod by bol spravený so súhlasom bodovača... či uź úväz, alebo pridržanie konca bodovačom alebo pomocníkom... samozrejme na zemi alebo konári.. ale vźdy reálne, nie vo vzduchu.... týmto by sa dali eliminovať aj problémy s extrémnymi bočnými náklonmi a s tým idúcimi rizikami.....
použitie týchto pomôcok by bolo na rozhodnutí pretekára.... napokon, každá takáto pomôcka preňho znamená zdržanie a trestné body.... ale by sme sa zbavili aj problému zgúľania sa auta zo svahu a poškodenia... lebo pretekár má možnosť spraviť opatrenia proti tomu....
čo na to hovoríte? podebatíme cez víkend? samozrejme.. zaviesť to až od budúceho roka... aby sa na to vedeli pripraviť tí, čo majú záujem využivať to...