Stránka 4 z 4

Re: TRIALOVE PRAVIDLA PRE MAJSTROVSTVA SLOVENSKA - diskusia

PoslaťNapísal: Pon 28. Aug 2017 11:53:39
od Peter NZ
chlapci, cez víkend by sme sa mali stretnút na Prednej hore, a tak by som nahodil eśte jednu myślienku....

ako tu Tomáš alebo Murgi nadhodil, od počiatku sa bavime o expedičnom triale, nie o špeciálnom.... preto sú autá aj podĺa toho obmedzené ( žiadne riadené zadné nápravy, samotstatné náhony, speciálne podvozky) .... a s tým sme si myslím vśetci za jedno...

a teraz otázka... pokiaľ sa bavíme o expedičnom..... bežnou výbavou expedičákov (ok, nesmejte sa mi, nemám žiadny :-D ) sú ťažné lano, nájazdové plechy, naviják.... nebolo by dobré tieto povoliť pri triale? dali by sa stavať ťažšie trate ktoré by boli takto prejazdné.... napr. umožnenie plechov by pomohlo autám s menšími kolesami.... samozrejme, rozmer plechov by mal byť daný, aby to zas neboli mosty.... ako som pozeral po okolí, pohybujú sa medzi 120 a 140mm...

podĺa mňa plechy a ťažné lano by mohli byť zadarmo.... nie je to extra pomoc, len trochu eliminuje veľkosť kolies auta alebo previsy...
naviják by bol za body.... pričom by to malo byť menej ako dotyk bránky, aby malo zmysel zabojovať o čistý prejazd .... Použitie by bolo na zvážení pretekára...každý úväz by bol jedným použitím.... pevný bod by bol spravený so súhlasom bodovača... či uź úväz, alebo pridržanie konca bodovačom alebo pomocníkom... samozrejme na zemi alebo konári.. ale vźdy reálne, nie vo vzduchu.... týmto by sa dali eliminovať aj problémy s extrémnymi bočnými náklonmi a s tým idúcimi rizikami.....

použitie týchto pomôcok by bolo na rozhodnutí pretekára.... napokon, každá takáto pomôcka preňho znamená zdržanie a trestné body.... ale by sme sa zbavili aj problému zgúľania sa auta zo svahu a poškodenia... lebo pretekár má možnosť spraviť opatrenia proti tomu....

čo na to hovoríte? podebatíme cez víkend? samozrejme.. zaviesť to až od budúceho roka... aby sa na to vedeli pripraviť tí, čo majú záujem využivať to...

Re: TRIALOVE PRAVIDLA PRE MAJSTROVSTVA SLOVENSKA - diskusia

PoslaťNapísal: Pon 28. Aug 2017 12:30:17
od hollyml
Som za diskusiu.

Re: TRIALOVE PRAVIDLA PRE MAJSTROVSTVA SLOVENSKA - diskusia

PoslaťNapísal: Pon 12. Nov 2018 1:54:50
od Peter NZ
ahoj chlapci.....
blíži sa koniec roka.... tak aby som to tu zase rozčeril.... dávam na zváženie nasledovné návrhy na zmenu pravidiel Majstrovstiev na rok 2019

stavebné pravidlá:
kategória ABS......
- obmedzenie veľkosti kolies na .... 105mm? ..... 110mm?
- pneumatiky musia byť prekryté karosériou (fendrami) tak, aby pneu trčalo max 5mm

pravidlá jazdy - opäť by som zjednotil pravidlá pre ABS a Lexan....
- povolené používanie navijákov v oboch kategóriách
- povolené použitie pojazdových plechov v stanovenej dĺžke ..... 120mm ? ..... 140mm ?
- povolené použitie ťažného lana

všetky tieto pomôcky musia byť vo výbave auta počas celého preteku
pojazdové plechy - sú u expedičiek štandardom, zrýchlili by priebeh preteku.. stal by sa realistickejším... a uvidíte, že nie jednoduchším
nedávali by sa trestné body, stratou by bol čas potrebný na rozloženie pred a zabalenie po prekonaní prekážky - tak ako je to pri navijáku v kat ABS aj teraz


ďalšou témou z mojej strany je kalendár súťaží....preteky sú prakticky na strednom alebo východnom slovensku.... mne to síce nevadí, ale dávam na zváženie preteky aj tu ďalej na západe... jednak by sa odľahćilo Tonkovi, jednak by možno naskočili aj ďalší súťažiaci odtiaľto zo západného konca republiky
z mojej strany nieje problém zabezpečiť miesto a čo okolo toho treba, otázkou je, či by ste boli ochotný prísť

z mojej strany si viem predstaviť dve miesta:
- slovenský pretek u mňa - teda Nové Zámky a okolie
- jeden výjazdný pretek u kamaráta v Tôkôli - južný okraj Budapešte - teda na pre niektorých už známom Lipiringu

dojazd z východu je rovnaký ku mne do NZ aj na Lipiring.... cca 250km Revúca, zhruba 290 - 300km Košice....

z mojej strany asi toľko
budem rád, keď sa vyjadríte, nech to vieme trochu prežuť eśte pred Mikulášom

ahoj
Peter

Re: TRIALOVE PRAVIDLA PRE MAJSTROVSTVA SLOVENSKA - diskusia

PoslaťNapísal: Pon 12. Nov 2018 20:34:40
od peter
stavebné pravidlá:
kategória ABS......
- obmedzenie veľkosti kolies na .... 105mm? ..... 110mm? ABS je pre tých čo kúpili hotové modely a nechcú do toho vrážať ďaľšie peniaze ak budú musieť kupovať nové kolesá, neprídu
- pneumatiky musia byť prekryté karosériou (fendrami) tak, aby pneu trčalo max 5mm detto

pravidlá jazdy - opäť by som zjednotil pravidlá pre ABS a Lexan.... súhlasím
- povolené používanie navijákov v oboch kategóriách súhlasím, pokiaľ nebude povinnou výbavou v ABS
- povolené použitie pojazdových plechov v stanovenej dĺžke ..... 120mm ? ..... 140mm ? súhlasím, tie sa dajú pomerne jednoducho vyrobiť aj doma bez nároku na financie
- povolené použitie ťažného lana súhlasím

všetky tieto pomôcky okrem navijaku musia byť vo výbave auta počas celého preteku
pojazdové plechy - sú u expedičiek štandardom, zrýchlili by priebeh preteku.. stal by sa realistickejším... a uvidíte, že nie jednoduchším
nedávali by sa trestné body, stratou by bol čas potrebný na rozloženie pred a zabalenie po prekonaní prekážky - tak ako je to pri navijáku v kat ABS aj teraz


ďalšou témou z mojej strany je kalendár súťaží....preteky sú prakticky na strednom alebo východnom slovensku.... mne to síce nevadí, ale dávam na zváženie preteky aj tu ďalej na západe... jednak by sa odľahćilo Tonkovi, jednak by možno naskočili aj ďalší súťažiaci odtiaľto zo západného konca republiky
z mojej strany nieje problém zabezpečiť miesto a čo okolo toho treba, otázkou je, či by ste boli ochotný prísť ja prídem ale skôr do NZ ako do Budapešti

z mojej strany si viem predstaviť dve miesta:
- slovenský pretek u mňa - teda Nové Zámky a okolie
- jeden výjazdný pretek u kamaráta v Tôkôli - južný okraj Budapešte - teda na pre niektorých už známom Lipiringu

dojazd z východu je rovnaký ku mne do NZ aj na Lipiring.... cca 250km Revúca, zhruba 290 - 300km Košice....

z mojej strany toľko :)

Peter

Re: TRIALOVE PRAVIDLA PRE MAJSTROVSTVA SLOVENSKA - diskusia

PoslaťNapísal: Štv 15. Nov 2018 18:43:50
od Peter NZ
vďaka aspoň za jednu reakciu.... takže asi v podstate nezaujalo :-)

Peťo, pár vysvetlení....
- v ABS registrujem asi len jedno auto ktoré je krabicové... a to je Stanleyho modrásek... ostatné tvrďasy sú skôr stavby, kde sa modelár rozhoduje, čo použije....aaaaa.... myslím, že sa kupujú skôr lexanky ako krabicovky.......
- povolené použitie navijaka, plechov, lana v oboch kategóriách..... toto nehovorí o povinnej výbave ale o spôsobe jazdy a možnosti použitia pomôcok pri jazde...
- To, že použiť sa môžu len laná, plechy a naviják ktoré sú vo výbave auta - hovorí o tom, že jazdiace auto môže použiť len to, čo má vo výbave so sebou... alebo ináč povedané - nemôžeš použiť to, čo nemáš vo výbave auta počas jazdy - ešte ináč - nemôžeš použiť napr. šusplechy, ktoré pred prekážkou vytiahneš z vačku... musíš ich zobrať z auta a po prekážke bezodkladne vrátiť na auto....
- Môžnosť použiť tieto pomôcky samozrejme neznamená povinnosť ich použiť

- čo sa povinnej výbavy týka - pravidlá v ABS kategórii tieto pomôcky vyžadujú už min. dva roky.... ak nemáš, je tam minimálna pokuta za nedostatočnú výbavu.... v podstate oproti ostatným získaným trestným bodom je to pre väcšinu skutočne zanedbateľný trest...
to, že by sa umožnilo použitie aj v kategórii lexan nehovorí o tom, aby tieto boli v povinnej výbave.... je každého rozhodnutím, či to chce použiť... ak chce, musí to mať samozrejme na aute... ak nechce, nemusí....

dúfam, že som vysvetli.... teda.. nikoho to na nič nenúti...len dáva možnosť..... ;-)

Re: TRIALOVE PRAVIDLA PRE MAJSTROVSTVA SLOVENSKA - diskusia

PoslaťNapísal: Pia 16. Nov 2018 11:13:58
od peter
presne tak som to myslel aj ja, v ABS určitá povinná výbava s možnosťou beztrestne použiť, v lexane tiež beztrestné použitie pokiaľ ju máš v aute, ale nie je povinná

Re: TRIALOVE PRAVIDLA PRE MAJSTROVSTVA SLOVENSKA - diskusia

PoslaťNapísal: Pia 16. Nov 2018 12:32:26
od Peter NZ
peter píše:presne tak som to myslel aj ja, v ABS určitá povinná výbava s možnosťou beztrestne použiť, v lexane tiež beztrestné použitie pokiaľ ju máš v aute, ale nie je povinná


ano... presne toto bola moja myšlienka... ABS trochu prísnejśie, zase v Lexane to mať volnejśie, aby nebolo treba veľa na autách robiť kto nechce, ale zas aby ten, čo sa chce aj s lexankou vyhrať, aby mohol...

v mojom ponímaní by kategória Lexan bola kategóriou, že aj keď nejaké auto s tvrdou karosériou neplní predpisy kat. ABS, aby mohlo štartovať v lexane, ak tie rozmerové požiadavky plní... teda v kat. lexan nie "musia byť lexan karosérie" ale môžu byť lexan, aj iné.... to umožní aj tvrdým kasniam nesplňajúcim ABS súťažiť... a ano... ťažšia váha tvrdej karosérie je trocha handicap medzi lexankami, ale to je už problém toho jazdca... ide o to, aby súťažiť mohol...

Re: TRIALOVE PRAVIDLA PRE MAJSTROVSTVA SLOVENSKA - diskusia

PoslaťNapísal: Sob 17. Nov 2018 9:17:25
od hollyml
pripajam moj nazor aby ste videli, ze to sledujem.

trochu mi vadi predpis o naplnenim aute roznymi "potrebnymi doplnkami". skor ako trestne body za to ze nieco nemam by som mohol dostat plusove body za to, ze mam nieco z odporucanych veci navyse.

a co myslis tym, ze auto s tvrdou karoseriou by nesplnalo tech poziadavky pre kategoriu ABS a startovalo by v lexane?
Podla mna. Bud je to tvrda, alebo makka karoseria. Hovorovo teda (ABS, Lexan).

Re: TRIALOVE PRAVIDLA PRE MAJSTROVSTVA SLOVENSKA - diskusia

PoslaťNapísal: Sob 17. Nov 2018 22:59:08
od Peter NZ
Tomáš, to mätúce v celom je pomenovanie použité na Slovensku.... teda ABS a lexan... skúsim vysvetliť
všade vo svete sú kategórie nazvané street/C1 alebo ultimate/kit/C2.... ktoré sú rôzne definované, ale základ je nasledovný....

street/C1 je kategória kde je podmienkou tvrdá karoséria (teda nie lexan) , maketový vzhľad, prísnejšie obmedzenia veľkosti kolies, pretrčania kolies spod karosérie, vypracovanie, interier, atď...... v podstate ide o autá blížiace sa k maketovým a preto s predpokladanou horčou prejazdnosťou

ultimate/kit/C2 je kategória kde môžu byť aj lexanové karosérie, umožňuje viac úprav na zvýšenie prejazdnosti, väčšie kolesá, skrátené a orezané nárazníky a nevyžadujú tak realistický vzhľad, vypracovanie a ani výbavu

v praxi sa to prejaví tým, že street je prísna obmedzujúca a stavebne pracná kategória, kto sa nechce nechať zošnurovať, ide do druhej kategórie... takže.. tak ako je to vonku zaužívané.... a tak som to myslel aj ja.... teda zjednodušene...ak chceš mať auto s hocijakou (tvrdou či mäkkou) karosériou ale chceš mať veľké kolesá takže musíš prerezať výrezy na kolesá, a chceš aby trčali ja neviem ...2cm z auta, a chceš vynechať nárazníky aby ti nezavadzali pri zatáčaní... ideś do druhej kategórie (vonku C2, Ultimate.. u nás lexan)...... ak si masochista a chceš si pracne postaviť auto svýhradne s tvrdou karosériou, malými kolesami schovanými ako u normálnych pod karosériou, dáš si naň ako nárazník poriadnu koľajnicu po celej šírke auta ako mám ja na defovi alebo aj teraz na Dodge-ovi.... plus tam nahádžes pol kila výbavi určenej pravidlami v jednotlivých krajinách... tak ideš do prvej kategórie (vonku C1, street, u nás ABS)

dúfam, že takto je to zrozumiteľnejśie... v kocke.. prvá kategória street je zošnurovaná, prísna, len s tvrdou karosériou, druhá kategória umožni suťažť prakticky všetkým ostatným... samozrejme, ak sa sem prihlásiš s tvrdou, máš nevýhodu váhy karosérie oproti lexanom.... ale vieš sa konštrukčne vyblázniť ako to tato kategória povoľuje....

asi som to toľko vysvetloval, že som to už úplne zamotal, že?