bado7907 píše:Môj názor že vo väčšine prípadov je velká hmotnosť skôr na závadu. Áno auto sa chová reálnejšie, ale či v blate alebo v prudkom stúpaní na nespevnenom povrchu má výhodu ľahšie auto. Klasický off road ma max do 3.5t aj to už je moc, takže ak sa bavime v mierke. 3.5kg je akurát.
Ked dobre pocitam, tak 3500kg v 1/10 je 10 krat menej, cize 350kg ( 3500/10=350 ) ak mas plytke blato a riedke, tak skor zapadnes s lahkym kvoli nedostatku pritlaku pneumatik na podlozie. takisto na sypkom povrchu, pod ktorym je pevny podklad. V piesku je to naopak a samozrejne v hlbokom blate.
na naklonenom svahu so sypkym povrchom sa budes klzat po sypkom povrchu smerom dole kopcom. Coz pri vacsej vahe sa vozidlo prirodzene zabara do miery, pokym vaha vozidla nevytvori dostatocny tlak na podklad, s cim si vytvara pevny bod. Je to zakon fyziky o trecej sile. lahsie auto ma vyhodu pri preskakovani prekazok, kedy vozidlo neudrziava a nekopiruje teren. bohuzial nasa zem posobi rovnakou velkou gravitacnou silou na vsetky telesa na Zemi.
Cize viac relevantna je rychlost a stycna plocha ako vaha. A kedze tahsie auto posobi na pneumatiky vacsou vahou, tak stycna plocha je vacsia.
A ano, ja preferujem radsej pomale kopirovanie terenu ako cez neho preletiet, ci preskackat. Mozme niekedy skusit, ze pojdeme obaja rovnakym modelom rovnakuy usek a kto ho viac offroadovo zvladne. Ja viem crawlit aj s Vaterrou.