Stránka 1 z 1

Automatická prevodovka

PoslaťNapísal: Pia 25. Nov 2011 8:33:50
od gino
Chcel by som vedieť Váš názor na použitie automatickej prevodovky v praxi. Jedná sa o viacstupňovú prevodovku akéhokoľvek druhu, bez nutnosti použitia ďalšieho kanálu, alebo s možnosťou prepínania automat/manuál.
Otázka však nieje či je to možné, ale či by to malo v praxi a teréne využitie.

Re: Automatická prevodovka

PoslaťNapísal: Pia 25. Nov 2011 10:10:02
od petos
Ja tam vidim vyuzitie len pri dlhych presunoch,kde pridame do kroku a auta nam nestihaju.Tam by automat preradil na vyssi stupen a auto by stihalo.
ALE :!: pri dlhych presunoch ked bereme auto do ruk,setrime baterie a podovozok na jazdenie kde je to zaujimavejsie.
Zase kolko prevodoviek mame na expediciach teraz?
2ks?Tatra 8x8,Kamaz 6x6
Zvysok jednokvalty.
Tamyia 3kvalt je super,ale nik sa nehrnie zabudovat ju do axialu.

Re: Automatická prevodovka

PoslaťNapísal: Pia 25. Nov 2011 10:39:52
od gino
No to je skôr zamerané na prevodovky všeobecne čiže aj na dvojkvalty. Možno je to absolútna strata času a úsilia no ak by som to vedel vyladiť aj na terén :?:

Re: Automatická prevodovka

PoslaťNapísal: Pia 25. Nov 2011 19:00:16
od gino
Ak budem mať zajtra čas tak sa pokúsim o prvý prototyp automatiky a tiež ma už napadajú rôzne variácie a možnosti.
Len pre zaujímavosť :
rôzne druhy nastavenia preraďovania podľa situácie (terén , jazda po rovine , automat/manuál)
prispôsobenie na akýkoľvek druh prevodovky
elektronická ručná brzda
a možno aj niečo iné kto vie

Re: Automatická prevodovka

PoslaťNapísal: Pia 25. Nov 2011 21:10:12
od Peter509
Ja byť tebou, tak automat ani neriešim. Chce to veľa programovania a podobných somarín, do ktorých sa tak veľmi nerozumiem. Automobilkám trvalo roky, kým vyvinuli prevodovky pre terénne vozidlá (mám na mysli nákladné autá).

Re: Automatická prevodovka

PoslaťNapísal: Štv 01. Dec 2011 0:14:41
od LuckyNO1
tiež som premýšlal nad automatom.Moja Tatra je sprevodovana koli beznej 540 mnohymi ozubeniami na silu než na rýchlosť.Maximálka je taky kľudný krok popri nej.Niekedy by to xcelo vyšší rychlostný stupeň, ale ja to urobím zmenou motorizácie.Strieďak pojde na polovičnom plyne tak rýchlo ako táto bežna 540tka na plny plyn.A na expedičák úplne stačí aka taka "rychlosť".Tak ako pišete.Pri dlhých presuvoch to nema zmysel.Škoda batérií ;-)

Re: Automatická prevodovka

PoslaťNapísal: Sob 03. Dec 2011 7:34:20
od gino
No automatika ostáva zatiaľ vo hviezdach, kým si nájdem trochu viac času venovať sa tejto tématike bližšie. Kto vie možno budem prvú verziu testovať na svojej Tatre, ale nechám to ešte dozrieť

Re: Automatická prevodovka

PoslaťNapísal: Sob 03. Dec 2011 15:31:48
od Peter509
Manuál je manuál, automat do terénu by som neriešil