od Peter509 » Uto 29. Jan 2013 9:10:18
1. Mozem vymenit kasnu alebo kolesa ? Od coho to zavisi ? /ak by som chcel zacat robit na niecom inom/
Karosériu a kolesá môžeš meniť, ako sa ti len chce. Záleží len od teba, čo tam chceš mať a čo sa ti páči. Akurát pri kolesách je dobré, aby si mal vonkajší priemer aspoň 10 cm, inak budeš ťahať diferáky po zemi. Pri karosérii budeš musieť akurát prispôsobiť linky, čo ti držia nápravu, pokiaľ bude mať iný rázvor, ako tá, ktorú tam máš teraz. Napr. ja som mal originál karosériu CF100. Nedávno som tam dával Unimog, ktorý je kratší o niekoľko cm. Tým pádom som musel prispôsobovať linky a uchytenie tlmičov.
2. Co treba urobit, aby som mohol jazdit po vode/blate? Ktore komponenty je treba pred vodou chranit? A ako?
V tomto prípade budem čerpať z vlastnej skúsenosti. Prijímač som vybral zo škatulky a plošný spoj som komplet zaizoloval tekutou izolačkou (Plastidip a podobné veci). Regulátor je vodotesný už od výroby, takže tam mi problém odpadá (Traxxas XL-5). Čo sa týka serva, tak to som mal tiež zaizolované Plastidipom. Natieral som celú škatulku z vonkajšej strany, nič som nerozoberal. Vydržalo pomerne dlho, ale voda je sviňa a vždy si nájde cestu. Pokiaľ máš v aute aj nejaký svetelný modul, postupuj podobne, ako ja pri prijímači. Vybrať zo škatulky a aplikovať Plastidip.
3. SCX-10 podvozok ma uzavrete diferencialy? Daju sa vypnut, pripadne vymontovat zamky diferakov?
Podvozok má uzavreté diferáky. Pokiaľ sa nemýlim, vypnúť sa to nedá, nakoľko v náprave v samotnom diferáku sú kríže, cez ktoré sa prenáša krútiaci moment na kolesá. Pokiaľ by si ich vybral, nebol by prenos výkonu. Riešiť by sa to dalo asi len inou nápravou. Toť môj názor na vec, pokiaľ to tak nieje, chalani opravte ma.
Apropó, prečo nechceš uzavreté diferáky? V teréne bez toho neprdneš...
4. Co treba na zmenu prevodoveho pomeru, chcel by som vacsi prevod - teda do pomala. Pripadne naopak, podla povahy expedicie...
Čo treba na zmenu prevodu? Buď iné hlavné prevodové koleso (to veľké čierne) alebo iný pastorok (ozubené koleso na motore). Ja osobne mám hlavné prevodové koleso originál, akurát pastorok som si tam dal s počtom zubov 22. Pre mňa to je ideálny prevodový pomer. Auto má aj rýchlosť, aj priechodnosť terénom.