Jeep Wrangler Rubicon - poradna

Všetko čo neviete kam dať

Re: Jeep Wrangler Rubicon - poradna

Poslaťod murgi » Pia 26. Sep 2014 8:06:15

mne sa to strasne paci. a porozmyslaj ci to nezacnes aj predavat. ja by som mal zaujem.
Este to ale potestuj, ci ti nezacne nejake koliky lamat.
prevodovku si pouzl original axial?
Obrázok užívateľa
murgi
 
Príspevky: 851
Registrovaný: Pia 13. Jan 2012 13:02:21
Bydlisko: Kordíky

Re: Jeep Wrangler Rubicon - poradna

Poslaťod marcel » Pia 26. Sep 2014 8:43:19

DJ ak bol môj text zle pochopený tak sorry ... Tak teda prepac Marcel, ze som s tym takmer rok zabil ...
Pisem svoj názor ze ano je to super napad a ties ako murgi píśe by som mal zaujem jedno auto takto upraviť ak svoj nápad a realizáciu ponúkneś aj ďalej ... ale na jazdenia v terénoch v akých jazdime je to nepouzitelne. asfaltové jazdenie je nie pre mňa.
posledne jazdenie https://www.youtube.com/watch?v=RucIII5fFHM s mojim MLkom isiel Petos a to eśte jednou rukou kameroval
Obrázok užívateľa
marcel
 
Príspevky: 2235
Registrovaný: Ned 25. Nov 2012 21:49:10
Bydlisko: Králiky

Re: Jeep Wrangler Rubicon - poradna

Poslaťod djmayo » Sob 27. Sep 2014 0:28:27

Marcel nesyp si popol na hlavu, ja ta chapem. Mas pravdu v podstate. Tazky teren je nutne prechadzat s uzávierkou, najma, ked mas koleso v lufte, ze...

Vsetky vecicky sa daju zohnat v modelarstve, akurát je tam ina jedna poloos, a uzamykaci bazmek, ktory som dal vyrobit do jednej nastrojarne, kde maju postup ulozeny v pocitaci frezy a je moznost vyrobit ich viac... Pruziny, ktore nahadzuju zamykaci bazmek do upraveného tanierového kolesa diferencialu som si "vytocil" sam doma ako aj jemne pribrusenie par podloziek na mieru. Dalej je nutne objednat par dielov z axialu: napr. sadu dielov na otvorenie diferakov, tvrdene tanierove a hruskove koleso diferaku, nakolko povodne je z hlinika alebo duralu, tie su makke ako blato a neudrzia zaber opakovane, ak sa uzamykaci klin zahryzne do neho. Po nejakom case ho ohloda. Tak pre to... Najvacsi problem to bol navrhnut a skusat ci sa to vôbec bude dat dopasovat do originálnej napravy, ale som rad, ze to vyslo. Nezamyslal som sa nad dalsim predajom, ale ak bude mat niekto zaujem dam to vyrobit a poslem za cenu nakladov na vyrobu. Sumar dielov potrebných na prestavbu a nejake fotky mozem dolozit ak bude zaujem. Neviem zarucit zivotnost a vhodnost pouzitych materialov, nakolko sa jedna o prototyp. Ale dal som to vyrobit z najtvrdsieho materialu, ktory mali na sklade. Budem to nekompromisne skusat a robit videa. Takze casom sa tu zas nejake objavia.
Na odpajanie prednej napravy je nutna prevodovka s moznostou odpajania prednej napravy z RC4WD, ktora je mensia ako axial, no ma ocelove prevodove ustrojenstvo. Na pocudovanie je tichsia ako origo z axialu,ktora je kombinovana plastovymi kolesami. Prevodovku som jemne upravil aby sa dal uchytit motor aj s velkym pastorkom. Pastorky su rozmeru 32P nie 48P ako axial-acke. Treba kupit asi 20 zubovy pastorok motora, aby sa priblizovalo pomeru prevodovky origo-axial. Sadu na uchytenie serva na odpojenie prednej napravy nie je nutne kupovat, ak je niekto zrucnejsi vyrobi si sam. No a este novy kardan to chce. Povodny axial nema taku ohybnost, aby fungoval ako ma.

Co sa tyka testovania vydrze bat. pri open-diff a spustenom len zadnom nahone, mozem skusit, no vysledky tu tak skoro nebudu, nakolko mam trosku menej casu, ale posnazim sa.
Obrázok užívateľa
djmayo
 
Príspevky: 66
Registrovaný: Ned 13. Jan 2013 0:30:13
Bydlisko: Raková, okr. Čadca

Re: Jeep Wrangler Rubicon - poradna

Poslaťod marcel » Sob 27. Sep 2014 8:26:23

Ako modelarsky počin a záĺuba vytvárat niečo nové je to zaujimavé rieśenie tlesk . Môžeś dať video alebo foto len podvozok ako to vlastne funguje ? teda ak som dobre pochopil po viac čitaniach je inak rieseni na otv/zatv diferencialu zadna a inak predná naprava ?? len tak v hlave si rátam prerabku s tebou spomenutý materiál a vychadza mi to z dielov ktore spomýnaš dakych 130 eur? + teda este viackanalova vysielacka ,praca ...
viem že podobné veci sa rieśili na cz fore ale bez trvalejsśieho úspechu a jazdenia , ja som to mal na bmwx5 - napravy z himota http://www.rcauta.cz/zbozi/9466/HIMOTO-diferencial-1ks.htm otvorene diferencialy ale tieś po pár jazdeniach som ich natvrdo tmelom uzavrel.

RE : teraz som to našiel toto sme riešili na CZ fore tak davam video : https://www.youtube.com/watch?v=s7xomoi4APM
Obrázok užívateľa
marcel
 
Príspevky: 2235
Registrovaný: Ned 25. Nov 2012 21:49:10
Bydlisko: Králiky

Re: Jeep Wrangler Rubicon - poradna

Poslaťod djmayo » Ned 28. Sep 2014 12:18:40

Fotky podvozku pre ilustraciu doplnim. Ano Marcel, je to riesene tak, aby sa zvlast zapinala predna a zvlast zadna uzavierka. Je to poriesene vysielackou FlySky GT-3B, ktora je od vyroby 3-kanalova a 6-kanalovym prijimacom FlySky. Uprava vysielacky je mozna az na 8kanalov.Ale to uz sme preberali v tomto vlakne pred casom. Kto by mal zaujem o prestavbu vysielacky, je to tu spominane a aj odkaz na fora, kde je na to navod. Tych 130€ by na to mohlo stacit ak nechcete aj odpajanie predného nahonu. Mne to nepride vela, nakolko som vsetko nakupoval po kuskoch. GT-3B je najlacnejsia vysielacka s moznostou prerabky, preto som volil tuto. (S prepravou z Ciny to vyslo na necelých 50€). Cena prijimaca z ciny = do 10€. USB programator je univerzalny a lacny (8€) a da sa lahko zohnat u nas. Upravu mainboardu vysielacky zvladne aj elektro-zaciatocnik, co sa troska vyzna v IT technológiách. Nas kolega z USA mi poradil, ze sa da objednat uz hacknute GT-3B, ale muselo by to ist z USA a cena ovladaca sa zdvojnasobi. Mozno najdete niekde na nete aj lacnejsie, no ja som sa s tym nezaoberal, zvladol som to sam. GT-3B som mal cest pouzivat uz rok a som s nou absolutne spokojny. Uz som objednal aj dalsi pre druhu karu.
To video co si pripojil z YouTube poznam je to original z modelu od Traxxasu Summit, zial nepasuje na podvozok SCX-10, inak je to vydareny kusok. Keby cosi take vyvinul Axial usetril by mi rok vyskumu :D . Takto nejako som to riesil aj ja, ale zasuvanie riesi miesto otocneho mechanizmnu pruzina na poloosi, ktora po uvolneni servom dotlaci zamok do tanierového kolesa diferaku. Von zamok vytiahne mikro-servo cez bowden. Vykon mikro serva na to uplne postacuje. Okrem malých rozmerov ma aj maly odber prudu, co zbytocne nezatazuje prijimac a dramaticky nezvysuje spotrebu energie.
Obrázok užívateľa
djmayo
 
Príspevky: 66
Registrovaný: Ned 13. Jan 2013 0:30:13
Bydlisko: Raková, okr. Čadca

Re: Jeep Wrangler Rubicon - poradna

Poslaťod djmayo » Ned 28. Sep 2014 17:13:43

som nachystal nejake foto, aby bolo mozne vidiet upravy zvonka, pruzina na poloosi nie je, tak si ju tam domyslite, inak = to je vsetko...

http://uloz.to/x9P9bcZu/diffs-scx10-zip
Obrázok užívateľa
djmayo
 
Príspevky: 66
Registrovaný: Ned 13. Jan 2013 0:30:13
Bydlisko: Raková, okr. Čadca

Re: Jeep Wrangler Rubicon - poradna

Poslaťod djmayo » Uto 10. Mar 2015 22:51:06

Ahojte,
po nejakom case som tu s výsledkami testovania uzávierok na diferakoch môjho specialu. Okrem toho,ze som prisiel o jedno mikroservo ovladajuce uzavierku z dovodu utopenia sa ziadne zavady nevyskytli. Vsetko zatial slape perfektne. Trocha som musel nechat upravit prednu poloos,nakolko tam bola milimetrova odchylka, ktora sposobuje mensiu nedotacavost pri pravom plnom natoceni kolies, ale je to len zanedbatelna uprava.

Co sa tyka vydrze baterie pri 4WD verzus 2WD som zistil nasledovne: Uspora pri 2WD tam takmer ziadna nebola, respektíve zanedbatelna, aj ked podla mna nie je objektivny sposob ako to odmerat. Moj styl jazdenia je, ze jazdim stale na 2WD, kym teren nevyzaduje pripojenie 4WD alebo pripadne uzavrem diferaky. Ak poradite ako to objektivne zmerat,dajte vediet - skusim to. Prakticky vsak musi fungovat vztah, ze ak budem jazdit na 4WD a budem otacat volantom, budu sa kolesa krizit a tym maju zvyseny treci moment a tym sa zvysi odpor a tym aj trenie pneu o zem a tym sa zvysi odber energie, nakolko motor musi vyvinut vacsiu silu na pohon kolies. A 2WD zas naopak trenie znizi, pretoze predna naprava sa len volne otaca a k zvysenemu treniu nedochadza. Samozrejme bude efekt viditelnejsi pri otvorených diferakoch.

Tymto uzatvaram vyskum tykajuci sa ovladaniu trakcie scx-10. Existujuce videa z jazdeni este spracujem a pribalim... Postavim novy podvozok s identickými vlastnotami, t.j. 2WD/4WD, otvaratelne diferaky.
...a zacinam sa venovat stavbe nového auta na zaklade tohto upraveného podvozku. Bude to Jeep Comanche, ak by ste mali zaujem o detajly k tejto stavbe,mozem sa pochvalit...
Obrázok užívateľa
djmayo
 
Príspevky: 66
Registrovaný: Ned 13. Jan 2013 0:30:13
Bydlisko: Raková, okr. Čadca

Re: Jeep Wrangler Rubicon - poradna

Poslaťod murgi » Uto 10. Mar 2015 23:08:50

jasne ze sa chval. som rad ze ti to funguje tak ako ma.
Obrázok užívateľa
murgi
 
Príspevky: 851
Registrovaný: Pia 13. Jan 2012 13:02:21
Bydlisko: Kordíky

Re: Jeep Wrangler Rubicon - poradna

Poslaťod hollyml » Str 11. Mar 2015 19:29:49

Co s tyka trenia tak si myslim, ze viac by sa toprejavilos otvorenymi diferakmi. Ked mas diferaky zavrete a odpojis pohon 4x4 v rozdelovacej prevodovke, tak trenie pri vytoceni ostava medzi pravou a lavou stranou.
Najviac by podlamna pomohlo odpajat obidva diferaky. Pomohlo by to asi viac ako len odpajatelna rozvodovka. Moj nazor teda je:
Bud odpajtelne diferaky, alebo aj diferaky aj rozvodovka (len rozvodovka nema velky prakticky vyznam).

Ale kazdopadne klobuk dole a pokracuj. Chval sa a prehanaj.
Obrázok užívateľa
hollyml
 
Príspevky: 1637
Registrovaný: Pia 21. Jan 2011 16:18:57
Bydlisko: Kordíky. Obec pri BB.

Re: Jeep Wrangler Rubicon - poradna

Poslaťod djmayo » Str 11. Mar 2015 23:23:27

Dobre, myslim, ze sa nerozumieme. Tak tu spravime trocha jasno...

To co tvrdis ty Hollyml, plati pri natacani oboch naprav - priklad LKT traktor. /lave kola sa tocia stejnou rychlostou a prave zas inou stejnou rychlostou, nakolko kolesa nakreslia po otoceni vozidla o 360stupnov iba 2 kruznice./ Pokial nataca jedna naprava, tak sa pri natacani a otvorených difoch a otvorenom medzinapravaku - v mojom pripade odpojeneho predku bude KAZDE KOLESO TOCIT INOU RYCHLOSTOU, t.z., nakresli 4 kruznice s rozlicnym obvodom, výsledkom coho je nulove trenie. Takze uz len pri 4WD a otvorených diferakoch kolesa maju tendenciu smykat po povrchu,trenie narasta, nakolko zadne budu tlacit predok von zo stopy. Pri diff-lock a 4WD sa gumy krivia na asfalte este viac = az hroza. Aby sme sa tu zbytocne nezamotavali, prikladam jednoduche video, ktore vam vsetkym objasni, co sa tu snazim vysvetlit:

Netreba to pozerat cele, staci to potiahnut na 1min 30s

Ako z animacie vyplyva, pri vytoceni sa kazde koleso kruti inou rychlostou. Kazda sipka ma inu dlzku. Samozrejme pohon quattro je uplne o niecom inom, ze... Ak ma niekto ine video, ktore to znazornuje lepsie, mozete tu pre doplnenie pripnut.

https://www.youtube.com/watch?v=Qf4olJePJVE

Takze zaver tejto temy je asi nasledovny:

ziadne trenie = 2WD + otvorene diferaky = najnizsia spotreba a opotrebenie mechanických casti
maximalne trenie = 4WD + diff lock = vyssia spotreba a max. opotrebenie pohyblivých mechanických casti
vsetky ostatne moznosti uzatvarania difov uz maju za následok aspon minimalne a vacsie trenie.

Hollyml a aj ostatni - dik za pozornost a zapojenie sa do debaty.
Obrázok užívateľa
djmayo
 
Príspevky: 66
Registrovaný: Ned 13. Jan 2013 0:30:13
Bydlisko: Raková, okr. Čadca

PredchádzajúciĎalší

Späť na Servis garage

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia

cron